VR meetup voor innovators 2 november 2017: experience the unknown

16 deelnemers zijn er samen met ons ingedoken: de VR wereld. Waar staat het, welke toepassingen zijn er mogelijk en hoe maak je het werkend én relevant voor je organisatie en klant? De VR use-case van Alliander en KNHB app van Appmanschap zijn door vrijwel iedereen geprobeerd. “The right attitude” voor mensen die dagelijks actief zijn met innoveren. Erg gaaf ook om te zien dat er van schroom geen enkele sprake was.

Scherpe professionals die in de aansluitende discussie hun enthousiasme over de mogelijkheden ook wisten te vertalen naar de harde werkelijkheid. Met vragen over de noodzakelijke capabilities en competenties om VR te ontwikkelen en toe te passen. Maar ook over de kosten versus vereiste kwaliteit, de beschikbaarheid van detailontwerpen van de te simuleren werkelijkheid, de noodzakelijke capaciteit en snelheid van computercomponenten etc.

Realistische vragen en overwegingen ter afsluiting van een sessie waarin toch vooral de nieuwsgierigheid naar mogelijkheden de overhand had.

Een greep uit de ideeën die naar voren kwamen:

  • VR kan verleiden om de echte beleving te ondergaan
  • VR kan iets toevoegen aan de “echte” wereld, de beleving verdiepen, maar wel in aanvulling op de real life beleving.
  • VR kan helpen in de verkoop van kapitaalintensieve goederen
  • VR kan de toekomst dichterbij te brengen (hoe ziet onze wereld er over 5 jaar uit?) en daarmee de noodzaak van veranderen duidelijk maken
  • VR kan (dure) therapieën als dolfijntherapie vervangen
  • VR als opleidingstool
  • VR als sociaal middel: hulpbehoevenden elkaar weer laten ontmoeten met “avatars”

Wij kijken terug op een geslaagde meetup waarin we werelden bij elkaar hebben gebracht: de echte met de virtuele,  vernieuwers uit diverse sectoren en 3 partijen die enthousiast maar realistisch zijn over de mogelijkheden van VR.

Deel dit bericht:

Facebook
LinkedIn
Twitter
WhatsApp
MailtoFacebook